POLVISION
Producent systemów
telewizji przemysłowej
















Szybki kontakt

info@polvision.pl
71 327 45 94
503 081 146


Oficjalni partnerzy

Geovision - video surveillance systems

HikVision - technology leader in network cameras

Network Optix - open video platform


Media




Twój adres IP

54.85.162.213


POLVISION 2004-2019
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Wyszukiwanie
















Szybki kontakt

info@polvision.pl
71 327 45 94
503 081 146


Oficjalni partnerzy

Geovision - video surveillance systems

HikVision - technology leader in network cameras

Network Optix - open video platform


Media




Twój adres IP

54.85.162.213


Systemy identyfikacji tablic rejestracyjnych (LPR / ANPR)

Oferujemy szeroki asortyment urządzeń zgodnych z obowiązującymi standardami PC i komputerów przemysłowych, umożliwiających budowanie prostych i zaawansowanych systemów identyfikacji tablic rejestracyjnych (SITR, LPR - Licence Plate Recognition, ANPR - Automated Number Plate Recognition). Nasz sprzęt i oprogramowanie umożliwiają realizację skutecznych (nawet do 95%) i wydajnych (0.2 sek/auto), wielokamerowych systemów LPR w oparciu o najnowocześniejsze technologie sztucznej inteligencji (sieci neuronowe). Centralna stacja monitorowania GV-LPR Center umożliwia budowanie rozległych systemów identyfikacji tablic rejestracyjnych (ponad 1000 kamer). Oferujemy dwa rodzaje systemów GV-LPR:

  • LPR + DVR (system identyfikacji tablic zintegrowany z systemem nadzoru) - 1, 2 lub 4 pasy ruchu, nadzór 8 lub 16 kamer
  • LPR (tylko system identyfikacji tablic rejestracyjnych) - 1, 2, 4, 6 lub 8 pasów ruchu

Poniżej prezentujemy opis systemu GV-LPR oraz materiały umożliwiające szczegółowe zapoznanie się z jego funkcjami i parametrami.

Powiększ

Powiększ

Powiększ



Skuteczny i wydajny silnik LPR

Silnik GV-LPR wykorzystujący technologię sieci neuronowych został gruntownie przetestowany w instalacjach na całym świecie. Jest on bezustannie udoskonalany wraz z pojawianiem się nowych tablic rejestracyjnych lub wykryciem drobnych problemów w nowych projektach. W odróżnieniu od wielu innych silników LPR, w dobrze wykonanej instalacji naprawdę potrafi on uzyskać skuteczność na poziomie 95%, poświęcając na jedną tablicę rejestracyjną zaledwie 0.2 sekundy czasu. Silnik ten może pracować w trybie jednego z 19 krajów (w tym oczywiście Polski), co gwarantuje podniesienie skuteczności poprzez przestrzeganie dodatkowych reguł z danego kraju (dotyczy np. kolorystyki tablicy, oznaczeń, czcionki, pozycjonowania liter i cyfr itp). W trybie globalnym silnik nie korzysta ze wspomagania lokalnymi regułami - jest on przeznaczony dla pozostałych krajów. Stosuje się go również w niektórych projektach wymagających jednoczesnego rozpoznawania tablic pojazdów z wielu różnych krajów (np. na granicach).

O wysokiej skuteczności systemu decydują również:

  • możliwość definiowania na obrazach z kamer obszarów rozpoznawania tablic i detekcji ruchu
  • możliwość wielokrotnego próbkowania rozpoznawania w celu uzyskania najlepszego rezultatu
  • możliwość dopuszczenia błędnie odczytanego jednego lub paru znaków (funkcja przydatna wyłącznie w tych systemach, które nie zawierają zarejestrowanych pojazdów o kolejnych lub podobnych numerach tablic).

Powiększ

Podstawowe opcje rozpoznawania tablic

Inteligentna automatyka

Rozpoznanie tablicy może zostać zainicjowane detekcją ruchu lub sygnałem z urządzenia na wejściu (np. z czujki pojazdów, wagi drogowej, przycisku operatora). W zależności od tego, czy rozpoznany pojazd jest zarejestrowany w bazie i ma ważną przepustkę, czy też pojawia się w danej lokalizacji po raz pierwszy, system może z odpowiednimi opóźnieniami wykonać szereg czynności, które będą dodatkowo uwarunkowane innymi parametrami. Na przykład, możemy zdefiniować prostą regułę, na podstawie której system natychmiast otworzy szlaban przed zarejestrowanym pojazdem wjeżdżającym, a przed zarejestrowanym pojazdem wyjeżdżającym otworzy go dopiero po uzyskaniu sygnału z wagi drogowej potwierdzającej koniec ważenia; natomiast pojawienie się nowego pojazdu w systemie spowoduje powiadomienie operatora alarmem dźwiękowym. Prostą automatykę możemy uzyskać sygnałami wejść i wyjść przekaźnikowych, którymi zwykle kontroluje się takie urządzenia jak szlabany, alarmy, bramy, sygnalizatory świetlne, dźwiękowe itd. Kiedy dodamy do tego możliwość uruchamiania zewnętrznych programów i skryptów w zależności od wyniku rozpoznania, uzyskujemy prawie nieograniczone możliwości inteligentnej automatyzacji systemu.

Powiększ

Moduł zewnętrzny komunikuje się z systemem LPR po RS-485
i kontroluje urządzenia wejścia/wyjścia

Bazy danych

System GV-LPR zawiera dwie najważniejsze bazy: dziennik pojazdów rozpoznawanych i lista pojazdów zarejestrowanych. Pierwsza z nich jest swego rodzaju dziennikiem rozpoznawania, który może zostać poddany wyszukiwaniu na podstawie m.in. takich kryteriów jak numer rejestracyjny i nazwa pojazdu, nazwisko i inne dane kierowcy, data odczytu, wykorzystana kamera LPR. Każdy wpis dziennika jest związany ze zdjęciem wykonanym w momencie rozpoznania pojazdu. Dodatkowo, w systemie GV-LPR zintegrowanym z systemem nadzoru GV istnieje możliwość automatycznego wiązania wpisu z dziennika z nagraniem przechowywanym na dysku rejestratora. Baza pojazdów zarejestrowanych jest tak skonstruowana, że instalator może bez problemu zaimportować do niej dane pojazdów z popularnych formatów (np. Microsoft Excel). Podobnie, istnieje możliwość wyeksportowania dziennika rozpoznanych pojazdów do bazy danych w formacie Microsoft Access lub bezpośrednio na stronę WWW.

Powiększ

Ekran główny systemu GV-LPR

Integracja systemu GV-LPR z innymi systemami

System GV-LPR został wyposażony w funkcje przesyłania wybranych i dowolnie sformatowanych danych pojazdów oraz parametrów rozpoznawania, przez port szeregowy i poprzez plik tekstowy. Ponadto, bazy systemowe zostały zbudowane w oparciu o bardzo popularny i łatwy do przetwarzania format danych MDB (stosowany np. w aplikacji bazodanowej Microsoft Access, znanej z pakietu Microsoft Office). Możliwości wykorzystania tych funkcji i baz danych są ograniczone wyłącznie umiejętnościami i wyobraźnią instalatora.

Na przykład, wyobraźmy sobie prosty system kontroli wjazdów/wyjazdów z ważeniem ciężarówek. Załóżmy, że składa się on z dwóch kamer LPR, dwóch czujek pojazdów, dwóch szlabanów i wagi drogowej. Kamera 1 to wjazd, kamera 2 to wyjazd. Czujka 2 daje sygnał na wejściu, więc system LPR rozpoczyna procedurę rozpoznawania przy wyjeździe - następuje odczyt tablicy z kamery 2. Pojazd zostaje rozpoznany jako zarejestrowany, więc system otwiera szlaban 2 i pojazd może przejechać dalej, na wagę. System LPR przesyła do wagi drogowej sygnał do rozpoczęcia ważenia, jednocześnie podając jej numer rejestracyjny rozpoznanego pojazdu (np. przez port szeregowy). Waga kończy ważenie i przesyła do wewnętrznego systemu kontroli ruchu, że pojazd o określonym numerze rejestracyjnym, ważący określoną liczbę ton, opuścił teren przedsiębiorstwa o godzinie itd. Ten przykładowy i stosunkowo prosty system umożliwiłby trzymanie kontroli nad wywozem wartościowych towarów w (pozornie) pustych ciężarówkach opuszczających teren zakładu.

Powiększ

Kamera GV-IR Cam specjalnie przystosowana
do systemów rozpoznawania tablic rejestracyjnych
(m.in. eliminuje efekt oślepiania przez reflektory).

Funkcje dodatkowe

Warto wiedzieć, że system GV-LPR już w podstawowej wersji dysponuje funkcjami dodatkowymi, które podnoszą jego użyteczność:

  • okna Picture-In-Picture (np. do podglądu twarzy kierowcy lub otoczenia pojazdu)
  • licznik pojazdów
  • zaawansowana wyszukiwarka zdarzeń w dzienniku
  • powiadomienia dźwiękowe i graficzne
  • narzędzie do "uczenia" silnika LPR
  • ochrona nagrań znakiem wodnym z zapisanymi datą i czasem (dowód w sądzie)

Bardziej szczegółowe informacje o systemie GV-LPR znajdują się w dokumentacji technicznej.